• Головна
  • Новини
  • Підсумкові візити-презенатції щодо обговорення підсумків реалізаіцї проекту «ПРОЕКТНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ДЛЯ ПОДОЛАННЯ РЕГІОНАЛЬНИХ СТЕРЕОТИПІВ»
Переглядів: 1398

14 жовтня в Укрінформ презентували Закон України

В'ячеслав Негода – перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України відкрив презентацію та зазначив, що наша Держава довго вивчала досвід іншин країн з питань міжмуніціпального спіробітництва та через ряд нормативних актів, концепцій та планів дійшла до прийняття такого важливого в контексті децентралізації влади законодавства, як Закон України "Про співробітництво територіальних громад". Він зазначив, що аналогічні законодавчі регулювання та практики існують практично у всії країнах Європи, що доволяє громадам вирішувати спільні проблемні питання та консолідувати зусилля через реалізацію та співфінансування спільних проектів та ініціатив. Сьогодні вже є домовленість щодо практичного використання інструменту Закону в "пілотах":

  • за допомогою Ради Європи - в Чернігівській області;
  • за допомоги Проекту GIZ «Реформа управління на сході України» - в Полтавській області.

Це буде "пілотне" опробування реалізації спільних проектів територіальних громад через конкретні проекти, які нададуть всім іншим зацікавленим громадам "на власні очі" побачити Закон у дії.

Директор Швейцарського бюро співробітництва в Україні Гуідо Бельтрані, директор Центру експертизи реформ місцевого самоврядування Ради Європи Даніель Попеску, у своїх коментарях зазначили важливість реформування законодавства України та допомогу міжнародних проектів та агентств в цьому напрямку. Вони висловили надію, що через впровадження зазначеного вище Закону в Україні з'являться дійсно цивілізовані форми кооперації між різними територіальними громадами.

Анатолій Ткачук - директор Інституту громадянського суспільства Анатолій Ткачук під час презентації представив механізми Закону України "Про співробітництво територіальних громад" у вигляді наглядних буклетів, карти застосування Закону та пояснювального мутфільму. У своєї доповіді навів приклади про те, які спільні проблеми у громад існують та як їх можна вирішувати, а саме:

  • якщо є спільна проблема сміття та немає системи вивозу мусору, то тепер її можна організувати спільно дікількома громадами та створити, наприклад, спільне комунальне підприємство;
  • навів приклад, коли 40 сільрад утримують 40 бухгалтерів, а тепер для декількох можна створити одно підприємство з невеликим штатом бухгалтерів для обслуговування декількох сільрад ;
  • та так само можна вирішити питання, наприклад з утриманням юридичної служби, що буде працювати для декількох тергромад та ін.

Також зазначив, що питання допомоги працює дійсно для тих, хто хоче скористатися цією допомогою. Закон України "Про співробітництво територіальних громад" так вийшло, що всі хотіли, й влада й громадськість, тепер він є й треба тільки почати його використовувати.

Нагадаємо, що 24.07.2014 року набув чинності Закон України № 1508-VII «Про співробітництво територіальних громад».

Раніше українське законодавство передбачало тільки загальні рамки впровадження міжмуніципального співробітництва. Зокрема, Бюджетний кодекс України передбачав тільки трансферт деяких ресурсів для виконання спільних повноважень органів місцевої влади, але не передбачав ні створення жодних спільних органів управління, ані конкретних наглядових процедур.

Закон передбачає реалізацію спільних соціальних проектів відповідно до договорів про співпрацю. Соціальні проекти являють собою комплекс заходів, які здійснюють органи місцевого самоврядування (суб'єкти співробітництва) за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших незаборонених законом засобів.

Новим Законом визначено, що співробітництво територіальних громад – це форми відносин на договірних засадах між двома або більше територіальними громадами з метою забезпечення соціально-економічного, культурного розвитку територій, підвищення якості надання послуг населенню на основі спільних інтересів та цілей, ефективного виконання органами місцевого самоврядування визначених законом повноважень. Зазначений документ регламентує організаційно-правові засади співробітництва територіальних громад; принципи, форми та механізми їх співробітництва; державну підтримку, фінансування та моніторинг співробітництва територіальних громад; підстави та особливості припинення співробітництва.

Закон передбачає встановлення організаційно-правових засад співробітництва територіальних громад, та пропонує п'ять можливих форм співпраці:

1) делегування одному із суб'єктів співробітництва іншими суб'єктами співробітництва виконання одного чи кількох завдань з передачею йому відповідних ресурсів;

2) реалізації спільних проектів, що передбачає координацію діяльності суб'єктів співробітництва та акумулювання ними н визначений період ресурсів з метою спільного здійснення відповідних заходів;

3) спільного фінансування (утримання) суб'єктами співробітництва підприємств, установ та організацій комунальної форми власності - інфраструктурних об'єктів;

4) утворення суб'єктами співробітництва спільних комунальних підприємств, установ та організацій - спільних інфраструктурних об'єктів;

5) утворення суб'єктами співробітництва спільного органу управління для спільного виконання визначених законом повноважень.

Також законом визначено механізми такого співробітництва, його фінансування та контролю.

Закон передбачає, що надання згоди на організацію співробітництва територіальних громад, суб'єктом якого є територіальна громада села, селища, міста, відноситься до виключної компетенції сільських, селищних, міськихрад.

Зазначений документ визначає, що суб'єктами співробітництва є територіальні громади сіл, селищ, міст.

Ініціаторами співробітництва можуть бути сільський, селищний, міський голова, депутати сільської, селищної, міськоїради, члени територіальної громади у порядку місцевої ініціативи.

Ініціатор співробітництва забезпечує підготовку пропозиції щодо ініціювання співробітництва, яка подається на розгляд сільської, селищної, міськоїради. Рішення про надання згоди на організацію співробітництва приймається сільською, селищною, міськоюрадою.

Співробітництво може здійснюватися у формі спільного фінансування (утримання) підприємств, установ та організацій комунальної форми власності відповідно до вимог Бюджетного кодексу України.

Моніторинг співробітництва здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики  з питань розвитку місцевого самоврядування.

Міжмуніципальне співробітництво є важливим інструментом для посилення можливостей органів місцевого самоврядування виконувати свої повноваження та надавати послуги місцевому населенню у найбільш ефективний спосіб. 24.07.2014 року набув чинності Закон України № 1508-VII «Про співробітництво територіальних громад».

Прес-слуба АСР

 

 

Яндекс.Метрика