Переглядів: 1573

Про допомогу Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) та уряду України, зокрема щодо Луганської області

 DSC430317 серпня представники ГО “Агентство стійкого розвитку Луганського регіону” прийняли участь в Регіональній нараді – інформаційній сесії Програми раннього відновлення України: Підтримка впровадження програми кінцевими бенефіціарами, що відбулась в Луганській обласній державній адміністрації.

Як відомо, Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), співпрацюючи з урядом України, надає фінансування для першої Програми раннього відновлення: багатосекторну кредитну лінію з метою інвестування в раннє відновлення ключових об’єктів інфраструктури в постраждалих областях та задоволення базових потреб, а також забезпечення належних умов проживання для переселенців та приймаючих громад. Кредит в рамках Програми раннього відновлення на суму 200 мільйонів євро націлений на підтримку багатосекторних інвестиційних схем у муніципальних та соціальних інфраструктурних секторах з метою подолання наслідків конфлікту на Сході України, а також на управління напливом внутрішньо переміщених осіб в інших регіонах країни. Технічну підтримку в рамках Програми надають Програма розвитку ООН та Міжнародний фонд «Відродження».

Слід зазначити, що Агентство стійкого розвитку Луганського регіону за фінансової підтримки Фонду «Відродження» в рамках Програми раннього відновлення виконує пілотування плану соціального менеджменту і плану залучення зацікавлених сторін в м. Сєвєродонецьк.

На нараді в облдержадміністарції був презентований новий напрямок Програми раннього відновлення: технічна підтримка ПРООН для впровадження рамкової позики Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) на регіональному рівні.

В інформаційній сесії взяли участь провідний спеціаліст сектору регіонального розвитку Європейського Інвестиційного Банку Рой Дрейкотт, головний спеціаліст відділу міжнародних проектів Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Наталія Потьомкіна.

Рей Дрейкотт зазначив: “ЄІБ – банк Європейського Союзу. Фінансування надається тим, хто відповідає фінансовим правилам та процедурам. Кабмін схвалив 69 проектів на 69 млн.євро. Наступна черга на 200 субпроектів на 70 млн.євро. Загальна кількість проектів має становити близько 1000. ПРООН – підтримка соціальних проектів. Більшість проектів – лікарні та школи. Направлено заявки на продовження 280 проектів”.

Керівник проекту з надання технічної підтримки, Ігор Кістеньов-Кавказький, зазначив, що в рамках першого траншу ЄІБ затверджено реалізацію 67 субпроектів на загальну суму 12 млн євро, 200 субпроектів чекає схвалення Кабінету міністрів України в рамках другого траншу, загалом планується реалізація близько 1000 субпроектів. Основні завдання технічної підтримки ПРООН полягають в наступному: технічний моніторинг, соціально-екологічний моніторинг, антикорупційний моніторинг, моніторинг закупівель та фінансовій моніторинг.

 DSC4306Субпроект – кожен об’єкт соцінфраструктури, затверджений КМУ. Всього 20 проектів є в наявності в Луганській області Кінцеві бенефіціари – органи держвлади, місцеві адміністрації.  Проекти, більшість яких надсилається, нажаль не відповідає ні законодавству України, ні вимогам ЄІБ. Заповнення заявок, як звісно, це відповідальність кінцевих бенефіціарів. Консультанти по субпроектам – представники 3х груп експертів готові консультувати з будь-яких питань, але ця діяльність загалом розрахована на 30 місяців  та триває з березня поточного року, тому вже залишилось 24 місяці на допомогу з боку команди експертів від ПРООН.

Експерт з інженерних питань Євген Кутишинський детально зупинився на етапах ефективної реалізації субпроектів, загальних вимогах до проектно-кошторисної документації та загальних вимогах до проектів, що полягають у наступному:
 

  • відповідність критеріям надзвичайної кредитної програми для відновлення України (НКПВУ): соціальна спрямованість об’єкту, територіальне розташування, форма власності тощо;
  • комплексність проектних рішень щодо запобігання всім можливим соціальним ризикам та загрозам навколишньому середовищу;
  • застосування енергозберігаючих та інноваційних технологій, альтернативних та відновлюваних джерел енергії;
  • громадська підтримка реалізації проекту.

Обговорили учасники наради і типові невідповідності встановленим вимогам, які мали місце при заповненні анкет на участь у надзвичайній кредитній програмі.

Експерт з закупівель та фінансів Олександр Устименко зазначив, що проведення торгів повинно відбуватися відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема статті 20 Закону. Окремо експерт зупинився на питаннях послідовності дій сторін на етапі закупівель, обов'язкових умов проведення торгів, документів для оплати виконаних робіт та часових рамках для оплати, а також фінансової звітності у рамках програми.

Експерт з анти-корупційних питань Іван Швець приділив увагу співпраці кінцевих бенефіціарів та організацій громадянського суспільства задля забезпечення прозорості та гласності реалізації програми. Також учасники заходу розглянули методологічні засади моніторингу публічних закупівель: з використанням методології Центру протидії корупції та модулю аналітики PROZORRO  bi-prozorro (розроблений Transparency International Україна) та методологія використання та дописів у моніторінговому порталі DOZORRO.

Під час наради обговорили і екологічно-соціальний моніторинг у реалізації субпроектів.

Щодо відповідей та запитань під час наради, наводимо пряму мову:

  • Запитання від представників м. Старобільськ:

“Мы попали во второй транш. Всего 12 проектов. Насколько растянется 2 транш?”

  • Відповідь від представника Мінрегіону:

“Списки, которые пришли есть в ЛОГА. Проект 2А в скором будет утвержден. Можете подаваться куда-то еще, но двойное финансирование строго недопустимо».

  • Запитання від представників  Троїцького району, первиннної медичної допомоги:

«Есть ли сроки на утверждение проектов по траншу 2А. В кабинете у педиатров 7 градусов тепла зимой. Успеем ли до зимы?»

  • Відповідь від представника Мінрегіону:

«Все будет хорошо, если должным образом будет подготовлена документация и когда Кабмин утвердит перечень субпроектов 2А».

  • Відповідь від Євгена Кутишинського (ключового інженеру):

“Щодо термінів реалізації – вони не дуже виправдані. Причина те, що це одна з перших програм. На розгляді сьогодні майже 1000 субпроектів. Усі субпроекти затверджені постановою 1068. Що стосується стадії проведення закупівель і торгів – розкаже Олександр. 1 Транш – 67 субпроектів, 2А Транш – 200 субпроектів, 2B Транш – 200 субпроектів, 2C,D,E Транш – 527 субпроектів. По Луганській області на розгляді наразі 183 проекти. Згідно листа Мінрегіону відібрано 46 проектів (25% від загального обсягу)”

  • Запитання від  представника  ОКСу м. Сєвєродонецьк:

«Финансирование страхования обьекта за чей счет?»

  • Відповідь від Олександра Устименко, експерта ПРООН:

«Если стоимость страхования включена в стоимость работ – пожалуйста. Страхование как таковое, не предусмотрено отдельной статьей бюджета. Более того, страхование покрывает не объекты, а риски, связанные с проведением работ».

  • Запитання від  президента Гільдії технагляду:

«Гільдія, це Громадська організація, що об'єднує всіх спеціалістів технагляду (близько 6 тисяч). Ми розуміємо, що проекти мають відповідати ДБНам. Тільки  фахівець сертифікований має право приймати остаточне рішення щодо субпроекту. Є випадки, коли на об'єктах понад 12 млн.грн. виграють конкурси з технагляду за 1 копійку. Ми здійснюємо надання допомоги з вибору кфаліфікованих та компетентних інженерів з технагляду».

  • Відповідь від фахівця Агентства регіонального розвитку Луганської області:

Приказ № 192 Минрегиона должен быть принят к сведению. Также, новые договора должны заключаться согласно приказа №1817 и категорийности обьектов»

  • Відповідь від Олександра Устименко, експерта ПРООН:

«Мое общение с вами основано на 2 блоках: 1. Финансовые закупки; 2. Тендеры. И помните: мы работаем в соответствии с Законом Украины «О публичных торгах». Для каждого пула готовится отдельный план закупок»

  • Відповідь від представника компанії  Транстек (Кирил Середа)

«1. Осторожно относитесь к тому, что 2 транш будет профинансирован в этом году, т.к. мы еще не проводили все это через Минрегион, чтобы провести эти кредитные средства в безвозвратные субвенции. 2. Можете обращаться также в ДФРР, в областной совет через администрацию президента, в Мировой банк, в делегацию ЕС. 3. Минфин еще не видел ваших контрактов. Минрегион занимается методич.сопровождением. Им было подготовлено руководство по закупкам по этой программе. В этом пособии ВСЕ: шаблоны, процедуры, правила. Процедуры можно начинать, как только получено согласование от Минрегиона. В этом соглашении указано также кто и за что отвечает. Договора подаются в Минрегион на согласование, затем от Минрегиона в Банк. Договор вступает в силу только после согласования  Банком. Основной момент – мы работаем в соответствии с Законом Украины «О публичных торгах» и Законом «О финансовом обеспечении тендерных процедур».  Деньги за выполнение работ находятся на счетах конечного бенефициара в Укрэксимбанке. Счет за работы, сопроводительное письмо в Минрегион, далее отправка в Банк, далее уведомление из Банка в Укрэксимбанк о разрешении оплаты и затем – оплата. Если будет необходимость помощи в составлении документов, мы готовы помогать. Учитывая прохождение документов через цепочку инстанций, ориентировочный период от момента отправки вами документов до оплаты – 20 дней. Финансовая отчетность – за конечным бенефициаром».

Закінчемо цю статтю висловляванням Інесси Войки, експерта з Латвії:

«Рада посмотреть вам в глаза. Я верю в то, что новая Украина строится в политических кругах, в парламенте. Однако, Украина также строится каждым из вас».

Щодо реалізації субпроектів Європейського Інвестиційного Банку в Луганській області, та зокрема в м. Сєвєродонецьк, слідкуйте далі в наших публікаціях.

 

 

Яндекс.Метрика